söndag 29 september 2013

Houdini Power Jacket


De som känner mig vet att jag inte är intresserad av kläder. Men när det kommer till friluftskläder blir det en helt annan sak, då är kläderna ett verktyg för att överleva!
Jag har fram till för några år sedan alltid använt "vanliga" kläder även i naturen. Det mesta har varit bomull eller fleece med några undantag för tjocka ulltröjor och sockar.
För några år sedan åkte jag med vänner till Haglöfs Outlet i hopp om att fynda. Det gjorde vi inte eftersom alla storlekar var antingen XXS eller XXL, men granne med butiken låg en annan outlet som bl.a sålde fleecetröjor för 100kr styck. Jag sa då att jag kunde köpa 18st såna tröjor istället för en Houdini. Det är nog sant, men nu när jag har en Houdini Power Jacket vill jag inte byta bort den!
Varför inte en Power Houdi istället? Jag tycker inte om när det blir knöligt i nacken när jag tar på mig en jacka. Särskilt om det regnar och jag vill ha skaljacka på mig får det inte vara en luva till som är ivägen. Möjligtvis om det kommer en modell där luvan går att ta bort och sätta tillbaks igen, då kanske...

Hela tröjan känns genomtänkt!, Dragkedjans, som går att dra både upp och ner har en kvalitet som jag inte upplevt på andra plagg, möjligtvis min sovsäck som undantag.
Sydda tumhål i ärmarna, precis som jag vill ha och de märks inte förrän de används.
Två stora fickor med dragkedja, som på insidan bildar två innerfickor av samma material, smart! Dessutom finns det ett snyggt förberett hål där den som vill kan föra igenom t.ex. hörlursladdarna från fickan, upp genom tröja, genom en liten ögla som inte kan vara annat än specialdesignad för just det ändamålet.
Om jag ändå ska hitta något som är negativt är att det är just en tröja och inte en skaljacka. När det blåser känner man vinden rakt igenom. Det löser man förstås med en skaljacka, men det borde gå att sätta "windstopper" i tyget.

Fleecematerialet är fyrvägsstretch vilket innebär att den alltid sitter som den ska och inte känns i vägen som min gamla billiga fleecetröja gör.
Det här är tröjan för dig som spenderar mycket tid utomhus och är trött på att dra en tröja över huvudet och hatar när ärmarna trasslar sig när du tar på dig en jacka.

Hur säljer man då en tröja som är så här pass dyr till en relativt liten målgrupp friluftsnördar? Houdini har löst det genom att byta färgerna en gång om året, varje år är det unika färgkombinationer så de som vill nörda in sig ordentlige!

+ Smarta lösningar, tumhål, kanal för hörlurar.
+ Skön, materialet är som gjort för att man inte ska vilja ta av sig den.
+ Kvalitet rakt igenom!

Δ Kommande modeller får gärna vara mer motståndskraftiga mot vind.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=798502

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar